Prawomocna NIEWAŻNOŚĆ w sprawie p-ko Santander Bank Polska (Umowa kredytu dewizowego mieszkaniowego – inwestorskiego z października 2008 r. dawnego BZ WBK)  – kolejna wygrana Klientów Kancelarii w Sądzie Apelacyjnym we Wrocławiu !!!

Wyrokiem z dnia 2.06.2022 r. Sąd Apelacyjny we Wrocławiu I Wydział Cywilny (SSA Lidia Mazurkiewicz – Morgut), w sprawie o sygn. akt I ACa 145/22 oddalił w całości apelację Santander Bank Polska od wyroku Sądu Okręgowego w Jeleniej Górze I Wydział Cywilny (SSO Ewa Szymańska – Habzda) z dnia 3.11.2021 r., sygn. akt I C 1230/19 i zasądził na rzecz Klientów Kancelarii od banku zwrot kosztów postępowania apelacyjnego.

Zatem, umowa kredytu jest nieważna, a kredytobiorcy zostali uwolnieni od toksycznego produktu i długu, który pomimo nazwy – żadnym kredytem dewizowym, ani walutowym we frankach nie był.

Wyrokiem Sądu I instancji ustalone zostało w sentencji, że Umowa kredytu zawarta w październiku 2006 r. z ówczesnym BZ WBK – jest nieważna. Co do roszczeń pieniężnych, Sąd zastosował teorię dwóch kondykcji i zasądził wszystkie dochodzone kwoty.

Wyrok zapadł po jednej rozprawie, po niespełna 5 miesiącach postępowania w II instancji.

WYROK JEST PRAWOMOCNY.

Pozew został złożony we wrześniu 2019 r.

Aktualnie, Kancelaria przystępuje do rozliczenia kapitału kredytu (zwrotu świadczenia wzajemnego), a także uzyskania kwitu mazalnego na potrzeby wykreślenia hipoteki.

radca prawny Agnieszka Osowiecka-Wasiak